Reklamation

Om en vara avviker från vad som följer av avtalet mellan dig och Sjöstaden cykel eller på annat sätt inte motsvarar den beskrivning av varan som Sjöstaden cykel har givit, kan varan reklameras. Endast ursprungliga fel omfattas av reklamationsrätten, reklamationsrätten omfattar t ex inte fel orsakade av normalt slitage. Du kan reklamera fel på produkten i upp till tre år från inköpstillfället. Reklamationsrätten påverkas inte av eventuell garanti. Du ska reklamera inom skälig tid från att felet upptäcktes. Reklamerar du inom två månader räknas det alltid som inom skälig tid.

För att göra en retur, byte eller en reklamation behöver du kontakta butiken via e-post (kontakt@sjostancykel.se) eller telefon (08-662 95 60), alternativt besöka butiken på Hammarby Allé 115.

Återbetalning Reklamation

Om vi företar omleverans eller avhjälpande av felet vid reklamation kommer eventuella fraktkostnader återbetalas inom 30 dagar från den dag företaget mottagit den reklamerade varan. Retur av vara samt återbetalning ska ske utan onödigt dröjsmål. Återbetalningen sker via Klarna och de kommer att använda samma betalningsmedel för återbetalningen som du själv har använt för den inledande affärshändelsen.

Denna webbutik använder sig av cookies enligt Electronic Communications Act, 25 juli 2003. En cookie är en liten textfil som lagras på din dator och som innehåller information för att hjälpa webbutiken att identifiera och följa användare. Cookies finns som sessionscookies och som cookies som lagras permanent på din dator. Under tiden för ditt första besök i webbutiken blir din webbläsare tilldelad en sessionscookie som är unik och som används för att inte blanda ihop dig som användare med andra användare. För att kunna använda webbutiken bör du tillåta cookies i din webbläsare. Denna typ av cookie används enbart för att ge dig som besökare en bättre upplevelse och support och lagrar inga personlig uppgifter om dig. Cookies kan raderas. I denna webbutik används cookies exempelvis för att hålla koll på din kundvagn, dina inställningar och vilka sidor du besökt för att kunna ge dig en bättre kundupplevelse och support.