PRISER OCH BETALNING
Varje vara anges med pris inklusive moms. I kundvagnen kan man se det totala priset inklusive alla avgifter, moms, frakt och betalning. Betalningsvillkor finns angiven i kundvagnen beroende av valt betalningssätt.
Fraktvillkor finns angivna i kundvagnen beroende av valt fraktsätt.
LEVERANS
Leveranstiden och lagerstatus står på respektive produkt på hemsidan.
Vi reserverar oss för förseningar när leveransförseningen ligger utanför vår direkta eller indirekta kontroll.
Vid förseningar kontaktar vi dig utan dröjsmål för upplysning av förseningen. Du har då rätt att få en ny leveranstid alternativt häva köpet utan kostnad om leveranstiden varit av väsentlig betydelse.
Vid slutförsäljning kommer vi att kontakta dig och erbjuda en likvärdig produkt alternativt har du rätt att annullera din order.
Alla beställningar hos sjostancykel.se hämtas i butiken på Hammarby Allé 115 till en kostnad på 0 kr.
ÅNGERRÄTT
Din ångerrätt (ångerfristen) gäller under 14 dagar. I ditt meddelande till oss måste det klart framgå att du ångrar dig. Ångerfristen börjar löpa den dag du tog emot varan eller en väsentlig del av den. Om avtalet gäller en specialtillverkad vara – eller en vara som fått en tydlig personlig prägel, börjar ångerfristen löpa den dag vi lämnat information.
Du har inte ångerrätt om:
Tjänsten påbörjats under ångerfristen med ditt samtycke, priset är beroende av finansmarknadens svängningar, till exempel en aktie, varan på grund av sin beskaffenhet inte kan återlämnas, förseglingen brutits på ljud- eller bildupptagningar eller datorprogram. Med försegling avses även teknisk plombering.
När du utnyttjat din ångerrätt:
Du är skyldig att hålla varan i lika gott skick som när du fick den. Du får inte använda den, men naturligtvis försiktigt undersöka den. Om varan skadas eller kommer bort på grund av att du är vårdslös förlorar du ångerrätten.
GARANTIER OCH SERVICE
Alla varor på Sjöstaden Cykel har 1 års garanti. Vår garanti gäller för fel vid tillverkning. Garantin påverkar inte de rättigheter som kunden har enligt lagen, till exempel reklamationsrätten. För att utnyttja garantin måste du göra en garanti/reklamations förfrågan.
Garantin gäller inte alltid. Vid nedanstående punkter kan kunden inte kräva att garantin ska gälla:
En olyckshändelse efter det att kunden har fått varan.
Vid vanvård.
Onormal användning.
Kunden har inte följt skötsel- och serviceanvisningar.
PRIVAT POLICY
"När du lägger din beställning hos oss uppger du dina person/. I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig. Du har enligt Personuppgiftslagen rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall via e-post."